https://www.facebook.com/photo/?fbid=10221498851208232&set=pcb.1784872675191176
Llegia que l’any 1853 dirigia les
obres del traçat per Montcada, l’enginyer , lldefons Cerdà Sunyer (Centelles,
Osona, 23 de desembre de 1815 – Caldas de Besaya, Cantàbria, 21 d'agost de
1876).
Els registres de Patrimoni Cultural al REINO son quasi sempre parcials, i això en el cas
de Catalunya, s’explica perquè els funcionaris desprès de la victòria militar
dels sediciosos feixistes encapçalats pel general Franco, tenien instruccions de
malmetre’ls.
L’aparent “ democratització” que es produïa a la mort del sàtrapa, no feia
res per a revertir aquella situació, l’explicació és clara i diàfana, els funcionaris continuarien sent els mateixos
fins a la seva jubilació, i els “ nous càrrecs polítics” tenien – i tenen – molts mals hàbits a
corregir, i dissortadament la cultura, no és una de les “ urgències “. Aquesta mala praxis, es generalitzava tant entre
els representats dels Partits “
democràtics”, com en els Partits que pretenien – i pretenen – la continuïtat del model
dictatorial.
Penso, que “ el que pot el més “dirigir les obres del traçat ferroviari, “
pot el menys “, dissenyar els edificis de
les estacions, i llevat de prova en contrari, que
ens agradarà rebre a l’email castellardiari@gmail.com
, considero autor de la primera estació
a l’enginyer, lldefons Cerdà Sunyer
(Centelles, Osona, 23 de desembre de 1815 – Caldas de Besaya, Cantàbria, 21
d'agost de 1876).
No hay comentarios:
Publicar un comentario