sábado, 22 de abril de 2023

EDIFICI DE L’ESCOLA LANASPA-GIRALT - ANTIGA ESCOLA MONTSERRAT - AL CARRER DE MARTÍ DIEZ DE LIATZASOLO DE TERRASSA.

 

De tornada del meu infructuós viatge a Terrassa – les meves botes encara no estan “ reparades “ , m’aturava a retratar la que havia estat seu de l’Escola Lanaspa- Giralt al carrer de Martí Díez de Liatzasolo. Guipúzcoa, c. 1500 – Barcelona, 8.VIII.1583. Escultor.






La seva obra més coneguda és el Sant Sepulcre conservat a l'església del Sant Esperit de Terrassa, realitzat en alabastre entre 1539 i 1541, amb la signatura al sudari “Opus Martini Diez de Liatzasolo 1544”, on l'artista mostra la seva habilitat tècnica i la seva capacitat expressiva, que va fer pensar, erròniament, en una formació italiana de l’escultor.


Matiso l’afirmació “infructuós viatge a Terrassa” , que cal entendre circumscrit estrictament a fet que les meves botes encara no estan “ reparades " per Resolargrip   https://resolargrip.com/


https://totsonpuntsdevista.blogspot.com/2023/03/mercat-de-la-independencia-terrassa.html

El viatge em permetia “ exercitar de nou  “ el meu bon costum de passejar – cosa molt indicada per a recuperar-se de la quimioteràpia - , i sobretot per retratar alguns edificis que desprès – com el cas de l’Escola Lanaspa- Giralt al carrer de Martí Díez de Liatzasolo – seran objecte de publicació.


Demanava, seguint el consell del bon amic Valentí Pons Toujuse,  ajuda a l’ Arxiu Històric de Terrassa, i m’enviaven informació gràfica , que confirma l’autoria de l’edifici de l’escola Montserrat, promoguda per Josep Lanaspa i Torreguitart, (1887-1978), i dissenyada  per l’arquitecte Ignasi Puigjaner i Bagaria (Barcelona, 1914 — Saint-Cloud, Alts de Sena, 1984), del que ens agradarà rebre’n una imatge fotogràfica a l’email castellardiari@gmail.com

https://www.enciclopedia.cat/gran-enciclopedia-catalana/ignasi-puigjaner-i-bagaria






El dimarts 25.4.2023, el Dr.  Francesc Pons Valladares,  del Servei d’Oncologia Mèdica  general, em donava bones noticies en la primera revisió desprès de la quimioteràpia, i em convocava  per a la segona quinzena d’agost.  


Ens agradarà rebre les vostres aportacions a  l’email castellardiari@gmail.com


No hay comentarios:

Publicar un comentario