martes, 25 de mayo de 2021

LA LLIURE INCOMPETÈNCIA O LA GESTIÓ DELS SERVEIS PUBLICS AL REINO DE ESPAÑA.

 

La Constitución  de 1978 – que en teoria en faria lliures – ha quedat com “ una carta als reis”  amb el pas dels anys, i amb la percepció general per part de la ciutadania de que en el millors dels casos rebrien carbó, i cap, cap, cap dels regals demanats,


On ha quedat el dret a la salut amb la COVID.19 ?. El REINO DE ESPAÑA és el campió mundial – en termes de població del món- . Cal felicitar al GOBIERNO ?.


Drets com la vivenda, la feina,...,  paper mullat, oi?


I fins allò de LA IGUALDAD DAVANT LA LLEI caldrà modificar-ho en el sentit de precisar que les empreses que gestionen els serveis públics, potser POR LOS SERVICIOS PRESTADOS, no estan subjectes a les normes generals.  Llegiu un exemple :  

 https://www.lactual.cat/opinio/mala-praxi-part-iberdrola_45562_102.html


La distribució a Catalunya de la llum la gestiona ENDESA, i el gas NEDGIA/NATURGY, aquestes son empreses DISTRIBUIDORES.


El sistema per allò de la “ lliure competència “  establia que han  d’existir COMERCIALITZADORES – per descomptat, les DISTRIBUIDORES, poden fer el doble rol-, i les COMERCIALITZADORES es poden “ pispar” els abonats amb subjecció a una normativa que ÚNICAMENT obliga a COMERCIALITZADORES “ honestes”


Malgrat que la normativa recull com s’han de fer les ALTES i les BAIXES, IBERDROLA té la seva “ pròpia llei “.




Malgrat que abans de tallar la llum , el gas, l’aigua, el telèfon,..., cal requerir PER ESCRIT el pagament  al DOMICILI DEL CONSUM,  IBERDROLA considera que és una despesa “supèrflua” que pot destinar per exemple a la captació de nous clients.


Resultat, una família sense llum i sense gas, que ha de tornar a tramitar-ho tot, i pagar el que li demanin. Ah!, i donar les gràcies perquè els terminis per “ tornar a la normalitat” poden ser més llargs.


Les reclamacions a la O.M.I.C de moment no han donat resultat.


Tampoc les denuncies davant dels Mossos d’Esquadra.


El tema s’ha comunitat a la Fiscalia i a la Comisión Nacional de los Mercados y la competència.


Estem en espera de noticies.


La companyia d’assegurances GENERALI tampoc dóna resposta als danys patits per seu assegurat.  


Avui li tocava a aquesta família, recentment era noticia una noticia  que sembla atorgar  a NATURGY,” llicència per a matar”

https://www.diaridetarragona.com/reus/El-TSJC-anula-la-multa-de-500.000-a-Naturgy-por-la-muerte-de-la-anciana-de-Reus-que-vivia-sin-luz-20210420-0043.html


Demà,  o potser avui mateix,  us pot tocar a vosaltres.


Els consumidors – sense ser-ne conscients – tenim la paella pel mànec,  podem evitar contractar, amb IBERDROLA, NATURGY, ENDESA, GENERALI,.., i qualsevol companya i/o empresa que no respecti els drets més bàsics.

No hay comentarios:

Publicar un comentario