domingo, 30 de mayo de 2021

L’ESCUT DE L’ABADIA DEL MIRACLE ÉS EL DEL BISBE RAMON RIU CABANAS. RINER. EL SOLSONÈS.

 

Li demanava al Pere Albert Carreño que retrates amb molta definició l’escut que hi ha a l’entrada de l’Abadia al nucli del Miracle al municipi de Riner a la comarca del Solsonès.




El Pere Francesc Puigderrajols Jarque, em deia ; és d'un bisbe de Solsona, que és enterrat a la catedral.


Intueixo que es el del bisbe, Ramon Riu i Cabanas Ramon Riu i Cabanes (Solsona, 17 de juny de 1852 — la Seu d'Urgell, 27 de desembre de 1901)


El  Pere F. Puigderrajols i Jarque, em feia arribar un email en el que em deia ;




Li envio l'escut del bisbe Ramon Riu i Cabanas Ramon Riu i Cabanes (Solsona, 17 de juny de 1852 — la Seu d'Urgell, 27 de desembre de 1901), a la seva làpida sepulcral a la catedral de Solsona, el mateix escut que vostè em va enviar, però amb alguna diferència i, que segons em diu, és al Santuari del Miracle. Fixi’s en la espasa que porta en l’escut de la làpida i al de la façana porta el bàcul corresponent. Evidentment hi ha d’haver algun motiu del per què d'aquest detall.


Intueixo que la espasa i àdhuc la corona, tenen relació amb la seva condició de  bisbe d'Urgell i copríncep d'Andorra


No hay comentarios:

Publicar un comentario