domingo, 12 de febrero de 2017

EDIFICI DE LES ESCOLES PÚBLIQUES ANTERIORS A LA DICTADURA FRANQUISTA DE CALELLA DE PALAFRUGELL.

El segon feixisme - com ho havia fet el primer - tenia una obsessió malaltissa per destruir, desfer i/o esborronar, qualsevol petita mostra de les activitats anteriors a la seva existència, això es traduïa - anys a venir - en la documentació relativa al patrimoni històric i/o artístic en buits i mancances que en MOLTS CASOS no es podran refer perquè la tradició oral - la memòria de les persones – desapareix amb la seva mort. En l’àmbit dels edificis escolars, l’èxit de l’estratègia franquista ha estat quasi total, amb MOLTA FEINA, recollíem a https://issuu.com/1coneixercatalunya , testimoni de l’existència de menys d’ur terç dels edificis que existien.

Avui gràcies al Joan Dalmau Juscafresa, que em feia arribar fotografies de l’edifici que acollia l’escola pública de Calella de Palafrugell abans de la dictadura franquista, de la que se’n fa esment a la pàgina 29 i següents de l’obra ‘CALELLA de la pesca al turisme’ del MIQUEL ESTEBA ZURBRÜGG, en mancarà una menys.



Dorotea de Chopitea y de Villota (Santiago de Xile, 4 de juny de 1816 - Barcelona, 3 d'abril de 1891), vídua de José María Serra Muñoz (1810 - 1882) en va ser benefactora, així com de l’església de Sant Pere.


Reiterem la nostra crida a la ciutadania, necessitem a l’email coneixercatalunya@gmail.com imatges i dades, de l’escola anterior a la dictadura franquista, del lloc on vius, on vas nàixer, del pobles dels pares, dels avis, de...,. Catalunya us en deurà una.

Costa d’entendre el desinterès vers els patrimoni històric i/o cultural que d’ençà de 1978 , quan suposadament comença – ara sabem que no – la ‘democraciola , mostren ‘els demòcrates de tots els colors’ a Catalunya.
http://invarquit.cultura.gencat.cat/Cerca/Llista?consulta=MCU0KzE3MTE3NSU=&index=0

Calella de Palafrugell és ‘la gran oblidada’.


Ens agradarà tenir noticia de la ‘petita història’ d’aquest edifici de l’escola, a l’email coneixercatalunya@gmail.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario