martes, 14 de febrero de 2017

IN MEMORIAM DE LA COOPERATIVA LA REFORMADORA DE PALAFRUGELL.

El Joan Dalmau Juscafresa em feia arribar imatges de l’edifici que va acollir la Cooperativa La Reformadora, al carrer Cavallers de Palafrugell, la va fundar Joan Pagés i Morató (Palafrugell 1850-1885) el 10 de novembre de 1885, més tard es va fusionar amb la Cooperativa Económica Palafrugellense.



A :
https://books.google.es/books?id=GEZkCX-kTnAC&pg=PA9&lpg=PA9&dq=Cooperativa+La+Reformadora.+HIST%C3%92RIA&source=bl&ots=QZ2-fWMnmp&sig=gyryQpQLSKm4sXR19Pw6hrnVEGs&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwimjpvPqZDSAhWLuhoKHbRnAvwQ6AEIMzAD#v=onepage&q=Cooperativa%20La%20Reformadora.%20HIST%C3%92RIA&f=false
contràriament s’explica que la Cooperativa la Reformadora es constituïa l’any 1883, a ‘titol d’escissió’.

la Cooperativa Económica Palafrugellense, s’havia constituït l’any 1865 al carrer de l’Allada.

A : http://www.revistadegirona.cat/recursos/1965/0032_080.pdf

Así vemos que en el ano 1885, se constituye en Palafrugell otra Cooperativa con el nombre de "La Reformadora" y en el ano 1897, al producirse una escisión dentro de esta última entidad, se crea otra de nueva con el titulo de "La Confianza". Esta, a los pocos años de existència se disolvió y en cuanto a "La Reformadora", finalmente se integro a "La Econòmica", motivando ello el ambiente de discòrdia que había reinado en el seno de la misma y, especialmente en no contar con el hombre clave que rigiera la vida de la entidad como tenia "La Econòmica".

Palafrugell – i la major part de pobles i viles properes al mar – han fet un exercici de tabula rasa de seu passat recent.

Ens agradarà rebre informació de la Cooperativa la Reformadora a l’email coneixercatalunya@gmail.com

Em deia una lectora, ara veig clar que NO TOT està a internet , s’hi troba únicament allò que algú té interès en fer-nos saber

1 comentario:

  1. No mes conec la Cooperativa la Palafrugenca, ignoraba la anterior del carrer cavallers,

    ResponderEliminar