miércoles, 3 de junio de 2015

ESGLÉSIA DE SANT LLORENÇ. ELS MUNTELLS. SANT JAUME D’ENVEJA. EL MONTSIÀ. TARRAGONA. CATALUNYA

Rebia un email del bon amic Marcel Morató Tort, en el que em diu; ahir vaig poder fer una visita fugaç al Delta d'Ebre amb uns coneguts que em devien una paelleta, i vaig poder captar imatges de la Església de Sant Llorenç dels Muntells.

Faig constar urbi et orbre, que també jo li sóc deutor d’una paelleta, o allò que li agradi més, per les seves valuoses aportacions.

La descripció tècnica ens diu ; edifici de planta basilical, d'una sola nau amb capelles laterals. La coberta és de teula a doble vessant. La façana principal, que dóna al carrer Major, té forma triangular amb una successió de línies corbes rematades amb un campanar d'espadanya. Té un cos posterior afegit d'una sola vessant que correspon a la sagristia. Les obertures, tant la portalada com les finestres laterals, són apuntades. Una gran ogiva presideix la façana principal i emmarca la portalada. Entre aquest arc i la campana hi ha un rellotge.



Es va construir els anys 40-44 del segle XX, dins el pla de "Regiones devastadas".

No trobava cap dada de l’arquitecte autor del projecte, sou pregats de fer-nos-ho saber a l’email
coneixercatalunya@gmail.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario