domingo, 11 de agosto de 2013

EL CAMPANAR DEL MAS BLANC AL CAMP JUSSÀ

No trobava cap referència d’aquest MAS BLANC que només puc situar entre Reus, Vinyols i els Arcs, Montbrió i Cambrils.

El detall del campanaret em feia pensar en una possible Capella, malgrat ser conscient com em recordava el Josep Sansalvador Castellet de l’Arxiu Gavin, que a la Catalunya agrícola, en molts masos tenien un campanaret dalt la teulada de la casa, només per avisar als treballadors, dels horaris de feina i descans.

Certament no totes les cases tenien i/o podien tenir i sostenir el cost d’una capella ‘particular’ que havia d’autoritzar el Bisbat, i que periòdicament era revisada per comprovar que continuava tenint les condicions d’idoneïtat eclesiàstica per a celebrar-hi culte.

La meva intuïció em fa pensar que en aquest cas concret ens trobem davant d’un campanar que indica la presència a la casa d’una Capella – de la que m’agradarà saber-ne l’advocació - , i no per la seva ubicació prop d’una carretera, d’una eina que servia per a cridar als treballadors.


Sou pregats a fer-nos arribar les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario