La descripció ens diu que l’edifici originari , ha estat molt alterat per les construccions que se li han anat afegint als murs primitius al llarg dels segles. Conserva l'absis semicircular, amb pilars de suport i una finestra central que fou reformada en època més avançada, la qual mostra els vells carreus sota l'emblanquinada que la cobreix. La sagristia i les capelles laterals que ampliaren el temple pels costats sud i nord, desferen la seva factura originària, reconstruint també, a finals de segle XV i com a possible conseqüència dels desperfectes que ocasionaren els terratrèmols, la volta de la nau central. La porta d'estil neoclàssic de la façana de ponent data de mitjans de segle XIX. La part més interessant, romànica, és el campanar de torre, de tres pisos i teulat a quatre vessants, que fou sobrealçat durant el segle XVIII. A l'interior destaquen les capelles que, en temps del gòtic, es dedicaren a la Mare de déu del Roser i Sant Pere, amb voltes ogivals i les corresponents claus esculpides amb la imatge del Sant titular.
Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmailcom , castellardiari@gmail.com
Matias En Mais
Castanyer, publica una fotografia. GIRONA, OLOT BATET. ED. RAMON BONET, FOTO
ROISIN Nº 9.
Lucien Roisin
Besnard (L. Roisin) (París, 1884 - Barcelona, 1943) al voltant de 1912 ja
s'havia establert a la ciutat de
Barcelona. Això fa pensar que la imatge
de Batet és anterior a la sedició dels militars feixistes encapçalats pel general Franco contra el govern
LEGÍTIM i DEMOCRÀTIC de la II República.
No els fa un
especial goig als de Batet , que la Presidenta del CONGRESO DE LOS DIPUTADOS DEL REINO DE ESPAÑA,
Meritxell Batet Lamaña – que té per obligació perseguir i prohibir l’ús de la llengua
catalana – tingui aquest cognom.
No hay comentarios:
Publicar un comentario